1. Mycie zębów

Kiedy stoimy, obciążenie kręgosłupa jest znacznie większe niż podczas długiego spaceru. Jeśli codziennie musisz stać przez długi czas, poszukaj sposobów na złagodzenie szkodliwego wpływu na kręgosłup.

Jak tego uniknąć ?

Podczas mycia zębów należy wolną ręką oprzeć się o lustro lub szafkę.

2. Zmywanie naczyń

Podczas mycia naczyń stoimy zwykle w pozycji zgiętej, nieustannie obciążając ręce. Tak więc krążki międzykręgowe w okolicy klatki piersiowej są szybko postrzępione, z którego pojawia się ból między łopatkami.

Jak tego uniknąć ?

Podczas mycia naczyń połóż stołek lub krzesło pod kolanem, aby zmniejszyć ciśnienie.

3. Zmień koło samochodu

Problem ten miał co drugi kierowca. Plecy po tej czynności mogą boleć przez pół dnia.

Jak tego uniknąć ?

Nie schylaj się do kierownicy, usiądź. Znajdź się na poziomie błotników i spokojnie zmień oponę.

4. Przenoszenie toreb z supermarketu

Pomimo przygnębiającej rzeczywistości, w której supermarkety zarabiają kilka milionów rocznie na sprzedaży toreb, nigdy nie oszczędzaj na drugiej torbie. Te 5 rubli uratuje twój kręgosłup przed niepotrzebnym stresem.

Jak tego uniknąć ?

Po pierwsze pamiętaj, aby podnosić ciężary ze zgiętymi kolanami. Za wagę kobiet uważa się powyżej 2 kg, a dla mężczyzn powyżej 5 kg.

Zawsze pamiętaj, że torby z artykułami spożywczymi możesz nosić tylko poprzez równomierne rozłożenie ich w obu rękach.

5. Myjemy podłogi

Jeśli nie codziennie, to przynajmniej raz w tygodniu sprzątamy i bezlitośnie uszkadzamy kręgosłup. Napięcie nóg, pleców, aktywne ruchy rąk, podnoszenie ciężarów (wiadro wody). Nawet brzmi niebezpiecznie.

Jak tego uniknąć ?

Nie szoruj podłogi rękami ani szmatą - użyj mopa lub szczotki do podłóg.

6. Sznurowanie trampek

Wszystko, co robimy w zgiętej pozycji, uszkadza krążki międzykręgowe. Przy ciągłym stresie składniki odżywcze opuszczają kręgosłup i ulega spłaszczeniu. Z tego powodu bóle naciskania i szycia pojawiają się w jednym lub innym miejscu. Dobroczynne substancje uzupełniamy tylko wtedy, gdy organizm znajduje się w wygodnej pozycji, na przykład podczas snu. Dlatego w ciągu dnia ważne jest, aby monitorować odczucia w plecach i nie poddawać ich testom.

Jak ominąć ?

Zaleca się sznurowanie butów w pozycji siedzącej, nogę należy przyciągnąć do siebie, a nie w połowie siedzieć na podłodze, a tym bardziej stojąc na zboczu.

7. Nosimy plecak

Plecak to popularny dodatek nie tylko wśród uczniów. Ze słowami: „Nie noś tego w swoich rękach!” - często wypełniamy go po brzegi. Taka waga i niewłaściwe noszenie szkodzi kręgosłupowi.

Jak tego uniknąć ?

Nie bez powodu plecak ma dwa paski. Użyj obu, aby równomiernie rozłożyć obciążenie.

Preferuj plecaki z szerokimi i miękkimi paskami na ramię - lepiej amortyzują i zmniejszają nacisk na szyję i kręgosłup.

8. Wagi otrzymujemy z góry

Kiedy sięgamy po coś, nasz kręgosłup się rozciąga. Teraz wyobraź sobie, co dzieje się z dyskami, gdy w tym stanie nagle spada na nie ciężar walizki, nawet jeśli jest pusta. To jak rzucanie cegłą w napompowaną piłkę. Nie, dyski oczywiście nie pękną, ale jeśli będziesz regularnie powtarzać tę czynność, konsekwencje mogą być bardzo negatywne.

Jak tego uniknąć ?

Jeśli musisz podnieść coś ciężkiego z góry, użyj stołka lub krzesła, aby ograniczyć do minimum skręcenie kręgosłupa. Idealnie, ciężar powinien znajdować się na poziomie klatki piersiowej.

Bądź zdrowy i młody z Nuga Best ❤️

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить

Nuga Best Produkty